Ahogy azt ígértem a Facebookon, most egy minotauruszos paklit hoztam el nektek. Ezt a paklit a legutóbbi házi versenyre raktam össze, az egyik legújabb epikus követőt, Malrok, a tombolót, használva. Nézzük is meg hogyan készült el ez a pakli.
Mivel eldöntöttük, hogy minotauruszok köré szeretnénk építkezni, és mivel most kaptak vérfrissítést egy epikussal megtámogatva, így elég hamar el is dőlt, hogy mi lesz a narancslapunk. Nézzük meg picit miket is ad számunkra Malrok. Természetesen a kedvelt lap nem hiányozhat róla, de emellett még van egy passzív képessége, amiből aztán tempót és lapot is nyerhetünk ki. Ez a passzív képesség a dühjelzők gyűjtőgetése, amik akkor kerülnek rá, ha valaki az asztalról vagy a gyűjtőből visszavesz egy lapot a kezébe. Természetesen egy korlát azért került rá biztos, ami biztos alapon, hiszen senki sem örülne, ha valamilyen úton módon egy kör alatt lenne rajta végtelen jelző.
Ha már gyűjtőgetjük rá a jelzőket, akkor érdemes, ha fel is tudjuk ezt használni valamire. Egyszeri alkalommal kikereshetünk egy lapot a paklinkból, amit mondanom sem kell, hogy irtózatósan erős dolog, főleg, hogy semmilyen megkötés nincsen a lap mivoltára. Nyilvánvaló cél lesz, hogy minél előbb elérjük az ehhez szükséges dühjelzők számát.
A másik dolog pedig a tempó, ami megegyezik a szokásos epikus olcsóbításnak, két apró különbséggel. Az egyik, hogy ugye szükségünk van dühjelzőre, ahhoz, hogy használjuk, amit azért nem mindig annyira egyszerű szerezni. Cserébe viszont ez az egyetlen epikus, ami képes a hozzá tartozó etnikum lapjait 0 varázspontra olcsóbítani. Ez szintén egy nagyon erős képesség és érdemes mindig észben tartani, mert nagyon-nagyon sokat számíthat egy meccs kimenetelében! Olyannyira sokat, hogy nagyon sokszor nem érdemes arra várni, hogy majd lesz 3 jelzőnk keresésre. Egy jelzőből kirakunk egy 1 manás bikát ingyen, így spórolva keretet counterre vagy lövésre az ellenfél körére, miközben a lényünk is asztalt ér. Ez nagyon sokat számít. Én több meccset is nyertem emiatt a paklival, szóval sose felejtsétek el, hogy enged 1 alá olcsóbítani ez a csoda.
Ahhoz, hogy a követőnket minél jobban kitudjuk használni minél több minotaurusszal és visszavétellel kell játszanunk. Első körben nézzük meg, hogy ezúttal milyen mitológiai lények kerültek a paklinkba:
3 Taurus
3 Viharszarv
3 Minotaurusz erénycsősz
3 Minotaurusz főszakács
1 Rücskös minotaurusz
Ez a 13 darab minotaurusz fért be most nekem, ami igaz, hogy minotaurusz paklihoz képest talán kicsit gyér mennyiség (és személy szerint én is többel szerettem volna játszani, de valahogy nem éreztem a többit elég jónak most), de egy átlag epikushoz képest viszont átlagosnak mondható szerintem.
Taurust nem hiszem, hogy nagyon magyarázni kell. Termeli a dühjelzőket a követőnek és mellé még egy élettel védett permanens dobatás is. Nagyon erős lap lesz ide, a paklink egyik legnagyobb motorja, ami egyben az isteni szettünket is meghatározza (meg persze egy másik lap is, de róla később). Viharszarv szintén egy zöld, 1 manás bika, aki egy automatikus lény countert rak az ellenfelünkre, mindezt ráadásul többször is megteheti a játék során. Nincs kérdés, hogy a csapatban a helye. A Labirintus zénből is válogattunk néhány szőrös állatot, így a csapatba került a Minotaurusz főszakács, Minotaurusz erénycsősz és a Rücskös minotaurusz is. A főszakács valószínűleg kérdés nélkül fog minden barnával játszó pakliba bekerülni az elkövetkező időkben, így természetesen itt is fixen bérelt helye lesz. Taurus után ő lesz a paklink másik nagy motorja visszaküldés terén. Az erénycsősz talán nem mindenkinek férne be, de nekem nagyon tetszik ez a lap és miatta fogunk némi tárggyal is játszani majd. Alapvetően a reakciók elleni képessége is nagyon erős, de mivel zanszilánk a költsége, ezért akár úgy is kirakhatjuk, hogy feláldozunk neki valamit, amit szívesen használnánk újra a körben.
Bekerült a pakliba még egy darab Rücskös minotaurusz is, ami képes 3 izmot kiosztani megérkezésekor. És, hogy miért 1 darab? Egyszerű. Mire a követővel keresni tudunk, addigra jó eséllyel mindkét oldalon lesznek már lapok a gyűjtőben és némelyest kifogytak a kezek is. Ilyenkor bekeresve egy 3 izmos lényt eléggé jó biznisznek tűnik (az már mellékes, hogy a 12 meccsből 8-szor felhúztam kezdőkézre…), főleg, ha van valamilyen visszavétel az asztalunkon és kitudjuk sütni egyből az izmokat.
Mielőtt viszont tovább haladnánk ejtsünk néhány szót a kimaradt minokról is.
A zénben megjelent még az Életerős minotaurusz és a Fanatista minotaurusz is, akik nem teljesen maradtak ki, hiszen majd látjátok a kiegészítő paklimban felhasználtam őket. De itt jelent meg a Minotaurusz specialista is, aki habár tud visszavenni végül nem került be, mert sajnos kicsit drágácska és körülményes ebbe a pakliba. Cserébe viszont más koncepciókban eléggé jó tud lenni.
Talán az egyik megdöbbentő kimaradt példány a 11. alapkiadásban megjelent Minotaurusz naturalista. Alapvetően jól hangzik a többszöri dupla laphúzás, de most én inkább tempót akartam játszani, és laphúzásokból inkább azonnali húzásokat tettem be. Persze könnyen lehet, hogy bőven jó lett volna, én most mégis nélküle próbáltam ki a paklit. Azért bátorítok mindenkit, hogy nyugodtan tesztelje le ezt a példányt is a pakliba.
Még a Homokdűnék szekcióból kimaradt a Minotaurusz homokharcos és a Rúnabárd is, de megjegyzem, hogy mind a kettőn nagyon erősen gondolkodtam, mert eléggé tetszenek. Végül arra jutottam, hogy ezt a két lapot egy inkább hordás verzióban tudom elképzelni. Főleg, ha a homokharcos mellé találunk valami nagyon olcsó kijátszásra sebző lapot, amivel kifejezetten gonosz kombót tud alkotni.
Na, de haladjunk tovább a paklival. Ott tartottunk, hogy szükségünk van még némi visszavételre, illetve a Minotaurusz erénycsősz miatt nem árt némi tárgy sem pluszba:
3 Az újjászületés könyve
3 Réz mutyola
3 Tiltott serleg
3 Goblin logisztikus
2 Veremmester
Ugye a zöld isteni szettben ott van a felújított Az újjászületés könyve, ami amellett, hogy tárgy – így jó a csősszel – még visszavenni is tud a gyűjtőből, így együtt működik a követőnkkel is. Ráadásul a második körtől ingyen van. Kell ennél több? A következő tárgyunk, a 10. alapkiadás sztárja, a Réz mutyola lesz. Említettem, hogy szeretnék inkább tempót menni, amihez ez a kártya elengedhetetlen, hiszen ingyen tud manát vagy lapot adni számunkra. Tökéletes meginduló kártya. A következő tárgyunk viszont nem a tempón alapszik, hanem a counter és leszedés szekciót hívatott erősíteni. A Tiltott serleg tökéletesen passzol a paklinkba multifunkcionalitása miatt. Ha kell counterel, ha kell leszed és ha van egy asztalról visszavételünk, akkor akár egy körben mind a kettőre használhatjuk. Mivel feláldozhatjuk, hogy semmizzünk egy kicsit, így a gyűjtőből visszavételekkel is tökéletesen fog együtt operálni. Személyes kedvencem lett ebbe a pakliba.
A tárgyak mellett itt van nekünk két goblin is, akik tudnak segíteni a dühjelzők gyűjtésében. Az első a Goblin logisztikus, aki igaz, hogy látott már szebb napokat is, de a mai napig igen erős keresésnek számít. A játék elején szeretnénk leginkább látni és általában 1-ért fogjuk kirakni. Na, de mit keressünk vele? Habár előfordult, hogy egy Taurust vagy főszakácsot rántott elő, de a leggtöbbször a zöld isteni tárgyat, Az újjászületés könyvét, vette ki a pakliból. Ráadásul tökéletes arra, is, hogy visszavegyünk valamit a gyűjtőnkből, ha szeretnénk, habár ilyenkor is műkődik a kikeres egy könyvet, azt kirakjuk és azzal vesszük vissza az adott kártyát. Mindenesetre nagyon jól működőtt ez a lap is.
A másik goblin a nem túl sok paklit látott Veremmester. Miatta akartam igazán kipróbálni ezt a követőt, mert nagyon mókásnak tűnt ez a lap ide. És az is volt. Olcsón jön, visszaad valamit, majd képes visszaugrani a kezünkbe és termelni kis zanszilánkot. Ráadásul, ha húztunk mellé logisztikust, akkor a gyűjtőből is tudunk vele játszani.
Igazából a paklink magja meg is van ezzel, így nincs más hátra, mint egy adag olcsó countert rakni mellé, hogy megtudjuk védeni őket:
3 Owooti trükk
2 Földanya átka
2 Őshangya kamikaze
3 Őshangya ostromgép
3 Nullifikálás
3 Gárakapitány
3 Rozoga lebuj
Mivel a zöld isteni bővelkedik olcsó counterekben, így természetesen fel is használtam ezeket. Owooti trükk ingyen van, Földanya átka cantrip tud ingyen lenni, míg az Őshangya kamikaze még asztalról is eltud küldeni valamit a gyűjtőbe. A verseny folyamán amúgy még 3 Földanya átkával és 1 kamikazéval játszottam, de az átok nem mindig volt az igazi a dobás miatt, míg az őshangya nagyon sokszor királyul jött, így úgy döntöttem, hogy mostanra ezt az apró módosítást eszközölöm a counter részlegen.
Az ingyen countert szekciót még az egyik régi kedvencem a Nullifikálás erősíti, míg a semlegesítéses vonalat az Őshangya ostromgép és a Gárdakapitány támogatta meg kissé. Ez útobbi kettő, csakúgy, mint a Tiltott serleg, szintén nagyon jók visszavételekkel.
Az utolsó „counterünk” a Rozoga lebuj nevű sztárlap, ami szerintem egymaga több embert égetett már ki, mint a játék összes többi lapja együtt véve.
Még csak 46 lapnál járunk, sóval rakjunk be még némi tempót és laphúzást:
3 Móka és kacagás
1 Rücskös látógömb
Nem hiszem, hogy bármelyiket magyarázni kellene, így ezzel össze is állt az alappaklink.
Gyorsan lessünk rá a kiegészítő paklira is:
3 A nagytanács ítélete
3 T. Vlagyimir
3 Ősmágikus térfixáló
1 Dűnetenger
3 Gemina kertje
3 Varázskert
3 Zoloboo
3 Életerős minotaurusz
3 Fanatista minotaurusz
2 Exterminálás
3 Kaerri, az oázis dzsinnje
A paklinkat a leginkább a drágítás, Korlátozás és a Zarknodos szabálylapok zavarhatják, így a sideunk nagyrésze természetesen ezek ellen lesz hasznos. Igaz. én még becsempésztem Zoloboot is, hogy azért az igen népszerű főnixes koncepcióra is legyen valami válaszunk.
Első körben így raktam össze a bikafejű lényeket, de biztos, hogy fogok még máshogy is próbálkozni velük, mert nagyon tetszik az alap elképzelés és a követő is. Elég élvezetesnek találtam a játékot velük és itt a követő sem annyiban merült ki, hogy első cselekvésből mindig olcsóbítom a kövi etnikumos lapomat aztán kész.
A versenyt egyébként egy szerintem elég jó teljesítménnyel zártam, 2 győzelem, 1 döntetlen és 1 vereség, amit Korlátozás ellen szenvedtem el. Sajnos nem tudtam mit kezdeni azzal, hogy ellenfelem kétszer húzott kezdőkézre A teknősök bölcsességét és Idéző teknőst. Utána sikerült egy Valsiraht (ugye be is repült a Zoloboo) és egy Életenergiát viszonylag simán megverni, valamint a végén jött egy Villámháború elleni döntetlen, ahol már jó eséllyel nyertem volna, ha nem jár le az idő.
Remélem meghoztam kicsit a kedvet az etnikumhoz és látjuk majd versenyeken tülkös kis barátainkat.
Nyugodtan osszátok meg véleményeteket komment formájában paklival kapcsolatban és, ahogy ígértem legközelebb egy Kragorus teknősös paklit nézünk majd meg. Addig is csak óvatosan a labirintus mélyén!